Å kunne tisse som ein ungdom igjen

Tannlegen, Per Henrik Opdal, er ein av pasientane som har vore til behandling hos Privatsykehuset Haugesund. Utan å ha høyrt om sjukehuset før, blei han vist til ein dyktig kirurg som stod klar til å operere han etter berre ti dagars ventetid.
Våre dyktige ortopeder utfører behandling i samarbeid med Helse Vest, og de fleste inngrepved ortopedisk avdeling dekkes gjennom denne avtalen. Dette krever henvisning fra lege, ogdu betaler kun offentlig egenandel pluss eventuell materialkost. Proteser, PRP og operasjon avinngrodd tånegl dekkes ikke av denne avtalen.

Kneprotese

Helsehuset har med alle sine tilbud samlet kompetansen i idrettsmedisin under ett tak og kantilby et helt unikt og helhetlig tilbud til pasienterog kunder på alle nivå.Vi vil sammen styrke den idrettsmedisinskeoppfølgingen og treningskompetansen til denenkelte, idrettslag og foreninger, samt tilbytrening i moderne treningslokaler hos Vici treningssenter.Vi har tilbud om forebygging, opptrening, diagnosesetting og behandling både konservativt
av fysioterapeuter, manuellterapeuter, kiropraktor, og treningsveileder og rehabiliteringetter skade. I de tilfeller hvor konservativ behandling ikke gir ønsket resultat tilbyr vi operativ behandling ved ortopedisk avdeling på Privatsykehuset Haugesund.Vi tilbyr også kursvirksomhet som er rettet motbåde utøvere og støtteapparat. I tillegg har viernæringsveileder og psykologer som kan bidramed sin kompetanse.Vi mener at vårt tverrfaglige tilbud og samar-
Helsehuset har med alle sine tilbud samlet kompetansen i idrettsmedisin under ett tak og kan tilby et helt unikt og helhetlig tilbud til pasienterog kunder på alle nivå. Vi vil sammen styrke den idrettsmedisinske oppfølgingen og treningskompetansen til den enkelte, idrettslag og foreninger, samt tilbytrening i moderne treningslokaler hos Vici treningssenter. Vi har tilbud om forebygging, opptrening, diagnosesetting og behandling både konservativtav fysioterapeuter, manuellterapeuter, kiropraktor, og treningsveileder og rehabiliteringetter skade. I de tilfeller hvor konservativ behandling ikke gir ønsket resultat tilbyr vi operativ behandling ved ortopedisk avdeling på Privatsykehuset Haugesund.Vi tilbyr også kursvirksomhet som er rettet motbåde utøvere og støtteapparat. I tillegg har viernæringsveileder og psykologer som kan bidramed sin kompetanse.Vi mener at vårt tverrfaglige tilbud og samarbeid på Helsehuset gir helhetlig oppfølging medhøy kvalitet, samt at det gir effektiv behandlingfor kundene våre.Vici Treningssenter gir tilgang til topp modernetreningslokaler med det siste nye av treningsutstyr fra kvalitetsleverandøren Technogym.Like viktig er kompetansen som våre trenerebesitter. Alle våre trenere har høyere utdannelse innen for forskjellige retninger av trening og fysisk aktivitet fra for eksempel NorgesIdrettshøyskole.

Skulder

Du trenger henvisning fra lege ogbetaler kun offentlig egenandel +eventuell materialkost

Vi har også avtale med alleforsikringsselskap. Har du helseforsikring, bruk den. Kort ventetid.

Albue

Hånd/håndledd

Fot/ankel

Menisk og korsbånd

Fysioterapi

Hofteprotese

Kneprotese

Ingrodd tånegl

PRP

Privatsykehuset Haugesund har tettsamarbeid med fysioterapi-avdelingen ved Haugesund Medisinske Senter. Fysioterapeutene holder til isamme bygning som Privatsykehuset, og vi anbefaler deres tjenesternår pasienter har behov for profesjonell og god behandling.

Seks månader før han blei henvist til Privatsykehuset Haugesund, fekk Opdal ein kraftig prostatitt – ein akutt bakteriell infeksjon i prostata. Med ein CRP-verdi på langt over 200 enda han opp på Ullevål sykehus, der han blei verande i fire dagar.

- Dei kurerte prostatitten, men oppfølginga i ettertid mangla. Etterkvart bad eg fastlegen om å bli vist til vidare undersøkingar, seier Opdal.

Tissar med stråle som ein 14-åring

Etter å ha vore til undersøking hos Uro-sør, gjekk alarmen. Opdal hadde ein liter resturin, noko som resulterte i bruk av kateter fire gonger dagleg. Han fekk time hos Privatsykehuset i Haugesund, og etter berre ti dagar låg han på operasjonsbordet.

- Nå, etter operasjonen, merkar eg at plagene har vore større enn opplevd. Plagene kom litt etter litt, og eg merkar nå at forskjellen før og etter operasjonen er veldig stor! Nå fungerer alt som normalt igjen. Eg tissar som aldri før med ein stråle som ein fjortenåring. Det har vore fantastisk effektivt, seier Opdal.

.

Berre eigendel, som å bu på hotell og kirurg i særklasse

Opplevingane med å bli behandla på Privatsykehuset Haugesund har berre vore gode. Ikkje berre har sjukehuset offentleg godkjend avtale der ein berre betalar ein eigendel, men kirurgen er fantastisk og har lang erfaring innan urologi. Omgivnadene i nye, flotte lokalar med store rom gjer og at ein ikkje føler at ein er på eit sjukehus.

- Det var som å bu på hotell, seier Opdal.

Per Henrik Opdal oppmodar menn til å sjekke helsa innimellom.

- Det som er viktig for oss mannfolk, er å vere klar over at denne tilstanden kan vere snikande, slik som hos meg. Å prioritere ein gjennomgang av røyrsystemet ein gong imellom, trur eg er lurt – og operasjonen er ikkje noko å grue seg til, for kirurgen er i særklasse, seier Opdal.

FAKTA:

Privatsykehuset Haugesund

har avtale med Helse Vest,

noko som betyr at pasienten berre

treng vanleg tilvising frå lege og

betalar vanleg offentleg eigendel.

Kort ventetid.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Takk, din melding er mottatt!
Beklager, noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.
Vil du ringe oss istedet?
Du treffer oss på 52 70 05 50
fra 08:30 til 15:00.
Forespørsel
timebestilling
Send oss en melding, og vi kontakter deg for å finne et tidspunkt som passer!
Takk, du hører fra oss!
Beklager, noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.
Vil du ringe oss istedet?
Du treffer oss på 52 70 05 50
fra 08:30 til 15:00.