Fantastisk å kunne prioritere helsa

David Rasmussen (83), fra Vea på Karmøy, slet i lang tid med sterke smerter i hofta og fikk ikke sove om nettene. Etter å ha vært i kontakt med fastlegen sin, og fått konstatert at han hadde behov for en hofteprotese, undersøkte han mulighetene for operasjon både gjennom det offentlige, men også hos Privatsykehuset Haugesund.

For David Rasmussen betydde en snarlig operasjon mye. Tilværelsen som aktiv pensjonist krever at han kan være i bevegelse.

• Jeg er en pensjonist som liker å holde meg i gang. Jeg pleier å dra til sydligere strøk - noe som ikke hadde gått uten en operasjon. Det beste med å operere var å bli kvitt smertene. Helsen er det viktigste jeg har, sier han.

At valget falt på Privatsykehuset Haugesund var ikke helt tilfeldig.

• Jeg har vært i kontakt med PSH i forbindelse med en annen operasjon tidligere. Den gode servicen jeg opplevde den gangen gjorde at jeg ikke nølte med å velge dem, sier Rasmussen.

Mulighet for å prioritere helsen

Å slippe lang kø og ventetid  på denne type operasjon er ikke gratis, men til gjengjeld er den sparte tiden gull verdt for mange. Privatsykehuset Haugesund har avtaler med ulike forsikringsselskaper når det gjelder helseforsikringer, men som privatperson kan man enkelt bestille time, få henvisning til operasjon og betale selv.

- Jeg er så heldig at jeg kunne prioritere bort smertene mine slik at jeg kunne komme til hurtig ved å betale av egen lomme. Det var det virkelig verdt, sier han.

I forkant av operasjonen var Rasmussens dager preget av store smerter, men etter å ha operert, tilbrakt to dager på sykehuset og nå ha vært fire uker hjemme har han kastet krykkene og akkurat startet med fysioterapeut og opptrening.

Strålende sykehusopphold

For David Rasmussens del ser operasjonen ut til å ha vært 100% vellykket, og det er kun opptreningen og viljen til å komme seg igjen som gjenstår.

• Sykehusoppholdet var helt strålende på alle måter. Jeg fikk bo på et nytt og fint enerom og de ansatte tok virkelig godt vare på meg. Jeg fikk veldig god behandling av alle på PSH helt fra jeg kom inn døra til jeg dro,. Jeg kan virkelig anbefale Privatsykehuset Haugesund til andre, avslutter Rasmussen.

Nå ser David Rasmussen frem til vinteren og til å kunne nyte syden-livet igjen.

Lykke til med opptreningen og god tur til varmen!

Privatsykehuset Haugesund har avtale med offentlige helsevesenet gjennom Helse Vest på ortopediske inngrep.

Proteser, PRP og operasjon av inngrodd tånegl dekkes ikke av denne avtalen.

De fleste inngrep ved urologisk avdeling dekkes også gjennom denne avtalen. Avtalen inkluderer også utredning hos hjertelege.

For undersøkelsene og inngrepene betaler du kun vanlig offentlig egenandel som på Helse Vest sine egne sykehus.

Vi har også avtaler med alle norske forsikringselskaper på alle undersøkelsene og inngrepene forsikringsavtalen din gjelder for, som vi tilbyr.

Har du helseforsikring? Bruk den!